Klaar voor de toekomst met UMAX 365

Ook digitaal is Dunea in ontwikkeling. Binnenkort stappen we over op een nieuwe, verbeterde versie van het centrale (klant)informatiesysteem. De upgrade maakt het ons gemakkelijker om onze klanten goed te bedienen.

UMAX 365 biedt allerlei voordelen: het zit in de cloud en het zorgt voor efficiëntere processen, een hogere datakwaliteit en een hogere gebruikerstevredenheid. Met de implementatie van UMAX 365 is ook dit deel van Dunea beter voorbereid op de toekomst.  

De overstap wordt aangegrepen om een aantal belangrijke verbeteringen door te voeren: 

  • 360 graden klantbeeld 
    Met een completer en overzichtelijker beeld van onze klanten, kunnen we hen beter en sneller van dienst zijn. Zo zien Dunea-medewerkers aan de telefoon direct alle relevante klantgegevens op hun scherm verschijnen als een klant belt. 
  • Financiële structuur 
    We verbeteren onze datastructuur voor financiën en projecten, zodat we data beter kunnen inzetten voor onze bedrijfsvoering. 
  • Buitendienstwerkplek en planningsmodule 
    Met een nieuwe module en een nieuw geografisch informatiesysteem, verbeteren we de efficiëntie en effectiviteit van ons buitendienstteam. 

Wat merken onze klanten van de overstap?

Om de datamigratie zo volledig en soepel mogelijk te laten verlopen, is het noodzakelijk om UMAX een week ‘dicht’ te zetten van 26 april tot aan het go live moment op 6 mei. In deze periode worden alleen essentiële bedrijfsprocessen uitgevoerd in een beperkte setting. Voor klanten betekent dit dat zij tijdelijk geen wijzigingen kunnen doorvoeren. De klantenservice is wel gewoon bereikbaar. 

Samenwerking met Itineris

De overstap naar UMAX 365 is een grootschalig en complex programma, dat sinds januari 2023 loopt. Onze Belgische partner Itineris is specialist op het gebied van UMAX voor nutsbedrijven. Zij bouwen en helpen met de implementatie, zodat we weer een tijd vooruit kunnen.

Contactpersoon: Mathijs Haaksma, programmamanager ICT