Geen gegevens Dunea gelekt bij aanval leverancier

AddComm, het bedrijf dat papieren post voor Dunea verstuurt, heeft zijn onderzoek afgerond naar aanleiding van de ransomware-aanval. Uit het onderzoek blijkt dat er geen gegevens van Dunea gelekt zijn. Wij zijn blij dit te horen en zullen er ook in de toekomst alles aan doen om de gegevens van onze klanten zo goed mogelijk te beschermen.

Heeft u naar aanleiding van de ransomware-aanval nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

 

Eerdere berichtgeving:

 

Leverancier Dunea geraakt door ransomware-aanval 

Addcomm, het bedrijf dat papieren post voor Dunea verstuurt, is getroffen door een ransomware-aanval. Hierdoor hebben onbevoegden mogelijk toegang gekregen tot klantgegevens. Om welke gegevens het precies gaat, wordt momenteel onderzocht door AddComm en een ingehuurde cybersecurity specialist. Wij staan in nauw contact met AddComm.

Wat hebben we gedaan?

Wij betreuren dit zeer en hebben uw privacy hoog in het vaandel staan. Daarom hebben we, direct nadat het bekend werd, actie ondernomen en tijdelijk de dienstverlening met AddComm stopgezet. Hierdoor heeft u mogelijk uw brieven later ontvangen dan u van ons gewend bent. Ook hebben wij een melding gedaan bij Autoriteit Persoonsgegevens. 

 

Wat kunt u doen?

Wij versturen via AddComm alleen papieren post en geen e-mails. Als u de komende tijd brieven van Dunea ontvangt, controleer deze dan goed. Hoe u dat doet, leest u op deze pagina.

 

Heeft u vragen?

Wij begrijpen dat u mogelijk nog vragen heeft. U kunt contact opnemen met onze klantenservice.